fbpx

Blog: “De grappigste bedrijfsslogans ooit”

Een bedrijfsslogan is een korte en krachtige uitspraak om een merknaam te versterken. Als je het goed doet wordt het merk herkend en blijft de slogan hangen. De kwaliteit van de slogans die ooit zijn bedacht is wel wat divers. De grappigste bedrijfsslogans heb ik voor je verzameld in dit blog.

Waaraan moet een slogan voldoen?

Een slogan is in ieder geval kort en krachtig. Wanneer de merknaam wordt gebruikt, wordt de slogan herkenbaar en….humor doet het altijd goed. Meer tips vind je hier.

Bedrijfsbus slogans

Vorige week werd ik onderweg naar huis ingehaald door een bedrijfsbus waarop hijsmateriaal stond afgebeeld. De bijbehorende slogan is: “Joosten, hijsen in het Oosten”. Ik vond ‘m leuk en moest meteen denken aan vrachtwagens die ik in het verleden veel heb zien rijden. Ook zo’n geinige slogan: “Henk van der Scheur van deur tot deur”, niet slecht voor een transportbedrijf. ITS Westland spant wat mij betreft de kroon voor wat betreft het toepassen van humor: “Mot je heffe, bel effe”. Hij blijft wel hangen, nietwaar?

Woordgrappen

Woordgrappen doen het leuk in slogans. Daar heeft N. van Baar Trappenfabriek dankbaar gebruik van gemaakt. En ik moet zeggen, voor een trappenfabriek vind ik deze heel sterk: “Steeds betrapt op vakwerk”. Heerlijk! Of “Wie niet horren wil moet maar voelen”, leuk bedacht door een horrenspecialist! En deze toverde direct een lach op mijn gezicht. Een slogan van een autoschadeherstelbedrijf : “Een deuk van heb ik Joustra”. Grappig toch?

City slogans

Bijna iedere stad heeft een slogan om toeristen te trekken. Toch zijn deze city slogans niet altijd door de beste marketeers bedacht, valt mij op. Ik noem er een paar: “Van Hattem welkom”, “Hier kunt Utrecht”, “Eenmaal andermaal Stadskanaal”. Maar de gemeenten Amsterdam en Groningen hebben het wat mij betreft wel begrepen: “I Amsterdam” en “Er gaat niets boven Groningen” zijn voorbeelden die echt werken. Ook “Gelderland levert je mooie streken” vind ik een hele sterke.

Een goede slogan versterkt het merk, zo blijkt uit de laatst genoemden. Het is niet zomaar een kreet die rijmt en waar humor in is verwerkt, maar het maakt het merk daadwerkelijk groter. Maar eenvoudig is het niet. Zo is Tjellens ook aan het broeden op een sterke bedrijfsslogan speciaal voor onze nieuwe website die we begin volgend jaar gaan lanceren. Voor het resultaat houden we je nog even in spanning. Maar wie weet vind je deze in de toekomst terug tussen de grappigste bedrijfsslogans ooit.

Bianca ten Pas,

Senior Recruiter

Tjellens is een volwaardig strategisch recruitmentpartner voor technische functies. Een partij die met je meedenkt, jou adviseert en ontzorgt. Wil je weten wat Tjellens voor je kan betekenen in een werving en selectie traject? Bel ons gerust op 074-7508818

Wil je meer blogs lezen van Bianca ten Pas? Klik dan op deze link.